Информационное сообщение
Все вопросы по дате
На сайте организовано рейтинговое голосование. Тамаре Дуйсеновой будут заданы вопросы, набравшие наибольшее количество голосов в рейтинге.
Всего задано вопросов: 907

Все вопросы

Сортировка по: дате | рейтингу
Мурат
возраст: 43
г. Шымкент
02.03.2016 06:08
ҚР Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрі Т.Қ.Дүйсеноваға.
Елімізде мүмкіндігі шектеулі жандарды оңалту (медициналық, әлеуметтік, психологиялық, еңбекпен) – реабилитация жүргізу деңгейі төмен және осы салаға бөлінген Республикалық бюджеттің қаражатының толық жетімділігі, негізділігі мен мақсатымен жұмсалуы, игерілуі әлде де қайта қарауды талап етеді.
Ауру немесе жарақат салдарынан жүріп-тұруы шектеліп, арбамен қозғалатын, олардың ішінде омыртқа-жұлын жарақатынан кейінгі ересек мүмкіндігі шектеулі жандарды оңалту жоқтың қасы. Республикалық ғылыми орталықтар, облыстық, аудандық деңгейіндегі медициналық ұйымдарда медициналық оңалтудың диагностикалық, емдік шараларында өзгешіліктер аз, тек орналасқан типтік ғимараттардың өзгешіліктері болмаса. Республикалық ғылыми орталықтарда статустарына, олардың қызметтеріне мемлекет тарапынан төленетін ақысына байланысты жоғарғы мамандандырылған медициналық көмектер көрсетулері тиіс. Ол үшін Республикалық ғылыми орталықтарда реабилитология саласында инновациялық жоғарғы технологиялық диагностикалық, емдік шаралар ендірулері қажет. Инновациялық жоғарғы технологиялық диагностикалық, емдік шаралар былай тұрсын, қарапайым вертикализаторлар, монупедтер, жүру имитаторларымен қамтамасыз етілмеген. Ал Республикалық балалар реабилиталогиялық орталығында орналасқан ересектерге арналған ЛОКОМАТ робот тренажердың 45 минут жаттығуы 20000 теңге болып, кейінгі уақытта 15000 теңге болған. Ал бұл тренажерға негізінен 1 топтағы мүмкіндігі шектеулі адамдар барады, бұл қызмет әлеуметтік осал топ саналатын 1 топтағы мүмкіндігі шектеулі жандарға тегін медициналық көмектің кепілдік берілген көлемі шеңберінде көрсетілуі қажет еді. Бұл жаттығудан нәтиже болу үшін үздіксіз, жүйелі түрде ұзақ мерзім қолдану керек. Денсаулық сақтау саласына қарасты ересектерге арналған Республикалық, облыстық, қалалық, аудандық медициналық оңалту орталықтары жоқ, ал облыстық, қалалық, аудандық ауруханаларда арнайы мамандандырылған бейінді, бекітілген стандарттарға толық сәйкес келетін реабилитациялық бөлімшелер жоқ. Ал Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрінің 2013 жылғы 27 желтоқсандағы №759 «Қазақстан Республикасының халқына медициналық оңалту көрсетуді ұйымдастыру стандартын бекіту туралы» бұйрығының (қазіргі уақытта қолданыстағы) 7-ші тармағында көрсетілгендей медициналық оңалту көрсететін медициналық ұйымдарға: 1) республикалық, облыстық, қалалық оңалту орталықтары; 2) көпбейінді стационарлардың медициналық оңалту бөлімшелері (төсектік) (облыстық, қалалық ауруханалар, орталық аудандық ауруханалар, ауданаралық ауруханалар және ауылдық аурухана); 3) амбулаториялық-емханалық көмек көрсететін медициналық ұйымдардың медициналық оңалту бөлімшелері (кабинет); 4) санаторийлер жатады деп көрсеткен. 1, 2, 3-ші тармақшаларда көрсетілген медициналық ұйымдар денсаулық сақтау саласына қарасты, ал 4-ші тармақшадағы санаторийлер жеке меншік құзырында, онда жолдау әлеуметтік бағдарламалар бөлімдері арқылы жүргізіледі. Әлеуметтік бағдарламалар басқармаларының тапсырысы бойынша мемлекеттік сатып алудан арбадағы мүмкіндігі шектеулі жандарға медициналық оңалту қызметін ұтып алып, ұсынатын санаторийлер бекітілген мемлекеттік стандарттарға, қағидаларға сәйкес келуі керек. Ғимараттары арбамен жүруге құрылыс нормалары мен қағидалары бекіткен талаптарына сәйкес келуі керек, ал санаторий көрсететін медициналық оңалтудың бейіні (профилі) оңалтуға келген мүмкіндігі шектеулі жанның оңалту диагнозына сәйкес келуі керек. Яғни омыртқа-жұлын жарақатынан кейінгі, жүйке жүйесі: жұлынның зақымдалуы салдарынан жүріп-тұруы қиындаған мүмкіндігі шектеулі жанның тыныс алу, жүрек қан-тамыр жүйесін медициналық оңалтудан өткізуге арналған санаторийлерге барғаннан нәтиже болмайды. Қазақстанда арнайы мамандандырылған жұлынның зақымдалуы салдарынан жүріп-тұруы шектелген жандарды медициналық оңалтатын санаторийлер жоқ. Қалалық, аудандық ауруханаларда науқас жіті жарақатпен немесе аурумен түскенде бейінді мамандар көмегі консервативті, ота жасалып көрсетіліп қана қоймай, ерте кезеңінде, қарсы көрсетпесі болмаған жағдайда емдік дене шынықтырудың (көрсетілімі бойынша белсенді немесе жартылай пассивті, пассивті жаттығулар элементтері), уқалау, физиотерапиялық емдеу шаралары жүргізілуі қажет. Ауруханадан шығарда науқас пен туыстары емдік дене шынықтыру мен уқалау тәсілдерімен таныс болулары керек. Ауыр жағдайдағы науқастар ауруханадан асқынулармен ойықтар (пролежни), іркілісті пневмония және буындар контрактуралары мен бұлшық еттер гипо-атрофиясының, белокты-энергетикалық, бүйрек шамасыздықтары басталуларымен шығаруларыда орын алады. Үйінде науқас жағдайында негізгі ауруынан бөлек асқынулары өршіп, содан кейін науқасты оңалтумен емес ауруының асқынуларымен күресу жүргізіледі, әрине асқынуларға әкелген себептерінің алдын алумен айналыспаған және көп жағдайда орнына келмейтін асқынулар орын алады. Осылай мүмкіндігі шектеулі жандарға ерте, дұрыс, толыққанды, үздіксіз, жүйелі түрде медициналық оңалту бастамай, асқынуларымен өлім жағдайына әкелу орын алады. Кей жағдайда мүгедектік тобын анықтапта үлгермейді. Егер мүгедектік тобы анықталып, жеке оңалту бағдарламасына мүгедектерді оңалту орталығын көрсетсе, жергілікті әлеуметтік салаға қарасты оңалту орталығына жолданады. Орталықта төсек орындары бекітілген норматив бойынша мүмкіндігі шектеулі жандардың санына сәйкес келуі керек. Орталықты мүгедектерді оңалтуға арналған медициналық тренажерлармен, білікті, бейіні сәйкес мамандармен қамтамасыз ету керек. Ал облыстағы жалпы мүмкіндігі шектеулі жандардың санына, топ ерекшеліктеріне, бейіне байланысты бекітілген стандарт бойынша төсек орны мүлдем сәйкес келмейді. Соңғы жылдары облыстық ауруханаларда инсульт орталықтары ашылып, неврология бөлімшесі базасында негізінен бүкіл облыс бойынша инсульттен кейінгі науқастарды порталмен жоспарлы кезекпен емдеу қолға алынуда, бұлда жеткіліксіз. Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрінің 2013 жылғы 27 желтоқсандағы №759 «Қазақстан Республикасының халқына медициналық оңалту көрсетуді ұйымдастыру стандартын бекіту туралы» бұйрығының 8-ші тармағында медициналық оңалтудың мақсаттары денсаулықты, еңбекке қабілеттілікті, тұлғалық және әлеуметтік мәртебені қалпына келтіру, қоғам өмірінің қалыпты жағдайында интеграция, реинтеграцияның материалдық және әлеуметтік тәуелділігіне қол жеткізу болып табылады деп көрсеткен, ал 9-шы тармағында медициналық оңалтудың негізгі қағидаттары: ерте бастау; кезеңі; үздіксіздігі; үйлестігі; жеке және мультитәртіптік тәсілі; қолжетімділігі; ұқсастығы; оңалту іс-шараларын өткізудегі нақты қалыптастырылған мақсатқа бағдары деп көрсеткен. Денсаулық сақтау және әлеуметтік салалар арасында сабақтастық жұмыстарын күшейту керек. Оңалту орталығында, бөлімшелерінде, санаторийларда медициналық оңалтудан өтіп амбулаторлы бақыланып үй жағдайында немесе емханада медициналық оңалту курстарын жалғастырып, қайта оңалту орталығы, стационар немесе стационар алмастырушы, санаторийға жолданып, үздіксіз, жүйелі түрде оңалту курстары өткізілсе нәтиже болады. Жеке оңалту бағдарламаларының толыққанды түзілуін, мерзімінде, толық орындалуын бақылау оңалтудың оң нәтиже беруіне себеп болады. Мүгедектік топтар бойынша медициналық оңалтудың нәтижелерін талдап, сараптап, оң нәтижеге қол жеткізу мониторингі жүргізілуі керек. Ағзаның бұзылған және (немесе) жойылған функциялары сақталып, ішінара немесе толық қалпына келіп жатса медициналық оңалтудың дұрыс бағытын көрсетеді.
Ал психологиялық оңалту адам ауруханаға алғаш жедел аурудан, жарақаттан түскеннен бастап ерте кезеңде басталуы керек. Облыстық көпбейінді, қалалық, аудандық ауруханаларда психологтар (мүмкіндік болғанда медициналық, болмаса педагогикалық жоғары білімді) штаттары қарастырылуы керек. Науқас комадан, шок жағдайынан шығып, ағзада ауру, жарақат салдарынан кемістіктер орын алғаның, денесінің, қол-аяқтарының қызметтері шектелгенің, қимылдамайтының, сезбейтінің, қол-аяқтарын медициналық көрсеткіштері бойынша кесіп тастағаның немесе жарақаттық ампутация болғаның, көзі көрмей қалғаның, мүшелерінен айырылғаның түсінгенде науқаста дене жарақатымен бірге, психологиялық жарақат орын алады. Мұндай жағдайда науқаспен ерте психолог жұмысын бастау керек, үйіне шығарылғанда да амбулаторлы жағдайда жалғастырылуы жүйелі түрде жүргізілуі қажет. Содан кейін кезеңмен жүргізілсе, ең бастысы ерте кезеңде басталуы. Науқастың психологиялық қызметтерінің бұзылыстарын медициналық тұрғыдан дұрыс бағалау үшін, медикаментті тағайындаулар жасау үшін мейлінше медициналық психологтардың болғаны дұрыс. Психологиялық оңалту медициналық, еңбекпен оңалтулардың негізі болады, егер адам психологиялық тұрғыдан дайын болмаса медициналық, еңбекпен оңалтудың нәтижелері болмайды.
Әлеуметтік оңалтуда "Қазақстан Республикасында мүгедектердi әлеуметтiк қорғау туралы" Қазақстан Республикасының 2005 жылғы 13 сәуiрдегi Заңына сәйкес «Мүгедектердi оңалтудың кейбiр мәселелерi туралы» Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 2005 жылғы 20 шiлдедегi №754 Қаулысы (Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 2008.02.19. N 160 (2008 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысқа енгiзiледi) Қаулысымен өзгертулермен, толықтырулар енгізілген) 93-ші тармағында мүгедектердiң табиғи физиологиялық мұқтаждықтары мен қажеттiлiктерiн қанағаттандыруға арналған мiндеттi гигиеналық құралдармен: несеп қабылдағыштар, нәжiс қабылдағыштар, жөргектермен қамтамасыз ету мемлекеттiк сатып алу туралы заңнамасына сәйкес мемлекеттiк тапсырыс қаражаты есебiнен жүзеге асырылады деп көрсетілген. 102-ші тармағында Табиғи физиологиялық мұқтаждар мен қажеттiлiктердi қанағаттандыруға арналған мiндеттi гигиеналық құралдар мүгедектерге бiр жылға мынадай мөлшерде берiледi: 1) тiрек-қозғалыс аппаратының бұзылушылығы бар мүгедектерге жөргектермен - 480 дана; 2) несеп-жыныс жүйесiнiң бұзылушылығы бар мүгедектерге несеп қабылдағыштар - 12 дана; 3) iшек ауруы бар мүгедектерге нәжiс қабылдағыштар - 12 дана. Мүгедектердi мiндеттi гигиеналық құралдармен қамтамасыз етуге медициналық айғақтамалар. 1. Мүгедектердi жөргектермен қамтамасыз етуге: 1) ағзаның аурулар және/немесе жарақаттар салдарынан туындаған несеп пен нәжiстiң тоқтамауы түрiнде жамбас органдары функцияларының бұзылуына ұласқан статикалық-динамикалық бұзылушылықтары; 2) өзiнiң мiнез-құлқын бақылауының бұзылуынан туындаған психикалық бұзылушылықтар салдарынан несеп пен нәжiстiң тоқтамауы; 3) жамбас органдары функцияларының несеп жолдары мен тiк iшектiң жарақаттануы, жұлынның, несеп шығару жүйесi мен асқазан-iшек трактiсiнiң туа бiткен ауытқулары салдарынан несеп пен нәжiстiң тоқтамауы түрiндегi бұзылуы медициналық айғақтамалар болып табылады. 2. Мүгедектердi несеп қабылдағыш пен нәжiс қабылдағышпен қамтамасыз етуге iшек немесе қуық стомасының болуы медициналық айғақтамалар болып табылады деп көрсеткен. «Қазақстан Республикасында мүгедектерді әлеуметтік қорғау туралы» 2005 жылғы 13 сәуірдегі Қазақстан Республикасы Заңының 7-бабы 1-тармағының 9-1) тармақшасына, 20-бабының 3-тармағына және 22-бабының 1-тармағына сәйкес Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 2015 жылғы 22 қаңтардағы №26 «Мүгедектердi оңалтудың кейбiр мәселелерi туралы» бұйрығында 113-ші тармағында табиғи физиологиялық мұқтаждар мен қажеттілiктердi қанағаттандыруға арналған мiндетті гигиеналық құралдар мүгедектерге бiр жылға мынадай мөлшерде берiледi: 1) тiрек-қозғалыс аппаратының бұзылушылығы бар мүгедектерге жөргектермен – 730 дана; 2) несепжыныс жүйесiнің бұзылушылығы бар мүгедектерге несеп қабылдағыштар–365 дана; 3) iшек ауруы бар мүгедектерге нәжiс қабылдағыштар–365 дана. 5-ші қосымшасында мүгедектерді міндетті гигиеналық құралдармен қамтамасыз етуге медициналық көрсетілімдері тізбектелген. Несеп қабылдағыштарды қуық стомасында тұрған Фолей урокатетеріне жалғайды, ал қуық стомасын несеп бөлінуінің жартылай немесе толық шықпауында орнатады. Толық шықпағанда стоманы Фолей урокатетерін орнату арқылы жүргізеді, анығырақ қуықтан несепті қасаға үстінен (кіндік астынан) тесіп Фолей урокатетерін енгізіп шығарады, ал несеп қабылдағышты осы Фолей урокатетеріне жалғайды. Урокатетерді қуыққа енгізетін болған соң, ол залалсыздандырылған, асептикалық жағдайда енгізуге арналған. Стомада урокатетер 7 күнге дейін тұруы керек, өндірушінің қолдану ережесінде көрсетілген, өйтпеген жағдайда урокатетер арқылы инфекция қуыққа, жоғары қарай бүйректерге өтеді. Несеп шығуының толық емес бұзылуында қуықта қалдық несеп қалады. Бұл жағдайда несеп қабылдағыш сыртқы катетер арқылы жалғануға болады. Ал қалдық несепті урокатетер енгізу арқылы шығарады, ол физиологиялық жағдайда 4-6 рет тәулігіне. Сондықтан жоғарыдағы қаулы мен бұйрыққа қосымша өзгертулер енгізіп несеп қабылдағышпен бірге Фолей катетері мен сыртқы катетер қосу керек. Бұл әлемдік медицина тәжірибесінде қолданылып келеді. Ал урокатетер мен сыртқы катетердің саны тәулігіне 4-6 болса, 1 жылда 365 тәулік, демек 365х4 немесе 365х6 болады. 22.01.2015ж. №26 бұйрыққа дейін несеп қабылдағыш жылына-12 данасы берілген, 2015 жылдан бастап 365 данаға көбейткен. 1 ай 1 несеп қабылдағыштың тұруы, бұл әлеуметтік оңалтудан гөрі, аурудың тез асқынып өлімге әкелуге себеп. Демек осы санаттағы мүмкіндігі шектеулі жандардың бүйрек шамасыздығынан, инфекцияның таралып сепсистен өлген жағдайларын осындай әлеуметтік оңалту нәтижесінен туындаған асқыну салдарына жатқызып көрсе. Жөргектермен қамтамасыз етуге аурулар мен жарақаттан кейінгі несеп пен нәжiстiң тоқтамауы көрсетпе болса, онда 22.01.2015ж. №26 бұйрыққа дейін 1 жылда 480 дана берілген, яғни күніне бір жарымға жақындау. Демек 1 жөргек ересек адамның тәулігіне бөлінген несебі мен нәжісін ұстау керек болған. Ал 22.01.2015 жылдан бастап-730 дана беріледі, яғни енді 2 жөргек ересек адамның тәулігіне бөлінген несебі мен нәжісін ұстау керек. Ал ересек адамның тәулігіне неше мөлшерде несеп пен нәжіс бөлетінің қаулы мен бұйрықты түзгенде анықтаған ба?
Жоғарыдағы Қаулының 51-ші тармағында жол жүру темiр жолда - қатты плацкарт вагоны тарифi бойынша, су жолдарында - екiншi класс тарифi бойынша, тас немесе топырақты жолдарда - белгiленген тарифтер бойынша төленедi. Жүрдек поезбен жол жүру кезiнде жылдамдығы үшiн ақы төленедi деп көрсеткен, ал арбамен қозғалатын мүмкіндігі шектеулі жан арбамен қозғалатын мүгедекке ілесіп жүретін адаммен бірге арналған арнайы 2 орындық купеде, вагонға көтерілерде көтергіші бар, сонымен ғана жол жүруге қолайлы. Арбамен қозғалатын мүмкіндігі шектеулі жан плацкарт вагонмен немесе автобуспен жол жүре алмайды, себебі арбамен плацкарт вагон немесе автобусқа көтеріле және ішінде жүре алмайды, көпшілік арасында физиологиялық қажеттіліктерін өтей алмайды, бұл ескерілмеген. 52-ші тармағында Протездеуге жол жүру ақысын төлеу жылына екi реттен аспайтын сапарға (тұрғылықты жерiнен протездеу пунктiне дейiн және керi қарай жүру бiр сапарға есептеле отырып) жүргiзiледi деп көрсеткен, ал 53-ші тармағында Протездеуге баратын және ертiп жүрудi қажет ететiн бiрiншi топтағы мүгедектер мен мүгедек-балаларға протездеуге бару сапары кезiнде ертiп жүрушiнiң жолақы шығындары жылына бiр рет барып-келу бағыттарына, ертiп жүрушiнiң тiкелей өзiне төлқұжатын көрсеткенде төленедi деп көрсеткен, демек 1-ші топтағы қасына еріп жүруді қажет ететін мүмкіндігі шектеулі жан мен мүгедек балалар екінші рет тек ертіп жүретін адамсыз жүргенде ғана өздері бара алады, ал өздерінің басқа қалаға қалай жететінің ескермеген. Ал Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 2015 жылғы 22 қаңтардағы №26 «Мүгедектердi оңалтудың кейбiр мәселелерi туралы» бұйрығында 47-ші тармағында Жол жүру темiр жолда – қатты плацкарт вагоны тарифi бойынша, су жолдарында - екiншi класс тарифi бойынша, тас немесе топырақты жолдарда – белгіленген тарифтер бойынша төленеді. Жүрдек поезбен жол жүру кезiнде жылдамдығы үшін ақы төленедi. Өнім берушіге дейiн және керi қарай жол жүру құны ұсынылған билеттiң немесе темiржол вокзалы, автовокзал, кемежай кассасы берген анықтаманың негiзiнде төленедi. 48-ші тармағында Протездеуге жол жүру ақысын төлеу жылына екi реттен аспайтын сапарға (тұрғылықты жерiнен протездеу пунктiне дейiн және керi қарай жүру бiр сапарға есептеле отырып) жүргізіледi. Бандажбен қамтамасыз етілу құқығы бар адамдарға жол шығыстары бiр сапарға ғана төленедi. 49-шы тармағында Протездеуге баратын және ертіп жүрудi қажет ететiн бiрiншi топтағы мүгедектер мен мүгедек балаларға протездеуге бару сапары кезiнде ертiп жүрушінің жолақы шығындары жылына бiр рет барып-келу бағыттарына, ертіп жүрушінің тiкелей өзiне төлқұжатын көрсеткенде төленедi деп Қаулыдағыдай кемшіліктер қайталанған.
Арнаулы жүрiп-тұру құралдары: 1) бөлмелiк кресло-арбалар; 2) серуен кресло-арбалары деп көрсеткен. Кресло-арбалармен қамтамасыз еткенде ересектердің дене бітімдері ескерілмейді, дене бітімі ірі мүмкіндігі шектеулі адамдарға тар арбалар беріліп, қысылып, оларда ойықтармен (пролежни) асқыну, ал дене бітімі кішірек мүмкіндігі шектеулі адамдарға кең арбалар беріліп, омыртқа жоталары қисаю қаупі болады. Бұлшық еттердің жағдайлары спастикалық немесе бос салданулар, қолдарында контрактуралар болса арбаны айдай алмайтындығы, аяқ буындары контрактуралары отыруға ыңғайсыздық тудырады, мойын омыртқасы зақымданғанда мойын тірегіші болуы, серуендік арбалардың жұмыс істейтін, спортпен айналысып, белсенді өмір сүретін жандарға белсенді арбаның қажеттілігі ескерілмейді, тек Қытайдан ең арзан, сапасыз арбалар әкеліп пайда көрсе болғаны, ал оны тапсырыс берушілер ескертусіз қабылдайды. Арбаға өтініш қабылдағанда, жеткізгенде әр мүмкіндігі шектеулі жанның қажеттілігін ескеру қажет. Техникалық көмекшi (орнын толтырушы) құралдармен қамтамасыз еткенде инновациялық жаңа технологиялармен қамтамасыз етуге болатындай қаражат бөлінсе, мысалы робототехникалық экзоскелет HAL.
Еңбекпен оңалтып мүмкіндігі шектеулі жандарды жұмыспен қамтыса, бұл оңалтудың оң көрсеткіштері және мемлекетке қаржылық жеңілдік болар еді. Жұмыспен қамту орталықтарында көбіне дәнекерлеуші мен биіктікте жұмыс істейтін краншыларға тапсырыс қабылдайды. «Жұмыспен қамту 2020 жол картасы» бағдарламасы аясында бөлінген қаржы игеру мақсатында жаппай дәнекерлеуші мен биіктікте жұмыс істейтін краншылар дайындаймыз деп сырттай оқыту орын алып жатады, ал оқығандардың ішінде жұмыспен қамтылмай қалғандары да болады. Реабилитолог мамандығы бойынша қайта даярлықтан өткізуге жұмыспен қамту орталығында қарастырмаған.
Алла әркімге әр түрлі сынақ жібереді. Біреуге байлық, біреуге кедейлік беріп сынайды. Біреуге темірдей денсаулық, енді біреуге ауру беріп сыннан өткізеді. Біреуді басшы қызметін беріп сынайды. Осындай кезде құлдарының не істейтінін Жасаған Иеміз сыннан өткізеді. Сол сындардан сүрінбей өту – басты мақсатымыз болмақ. Құрметпен М.А.Жетписбаев.
Ответ: Құрметті Мұрат!
Министрлік Сіздің катетерлерді Тізбеге (ҚР Yкiметiнiң 20.07.2005 ж. № 754 қаулысымен бекітілген) енгізу және мүгедектерді міндетті гигиеналық құралдармен қамтамасыз ету нормаларын ұлғайту туралы ұсынысыңыз назарға алғанын және мемлекеттік бюджеттің мүмкіндігі ескеріле отырып, қаралатынын хабарлайды.
Бұл ретте, 2015 жылдың желтоқсанында Тізбе жергілікті бюджетте бар қаражат шегінде өзектендіріліп, ескірген сурдо-, тифлотехникалық құралдар заманауи көп функционалды электрондық гаджеттермен ауыстырылды (ҚР Yкiметiнiң 23.12.2015 ж. № 1035 қаулысымен). Осы өзгерістер 2017 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысқа енгізіледі.
Сонымен қатар, сапалы тауарлар мен қызметтерді сатып алу мақсатында Қазақстан Республикасында мүгедектердің құқықтарын қамтамасыз ету және өмір сүру сапасын жақсарту жөніндегі 2012 – 2018 жылдарға арналған іс-шаралар жоспарының үшінші кезеңінің (2016 – 2018 жылдар) жобасы шеңберінде «Мүгедектердi оңалтудың кейбiр мәселелерi туралы» Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 2015 жылғы 22 қаңтардағы № 26 бұйрығына оңалтудың техникалық көмекші (орнын толтырушы) құралдарына, оның ішінде кресло-арбаларға бірыңғай талаптар қою бөлігінде өзгерістер мен толықтырулар енгізу көзделіп отыр.
2015 жылғы 3 желтоқсанда қабылданған «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне мүгедектердің құқықтарын қорғау мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасы Заңымен 24 заңнамалық актіге, оның ішінде 3 Кодекске түзетулер енгізілді.
Осы Заңда мүгедектер үшін көлік және әлеуметтік инфрақұрылымның қолжетімділігін арттыру мақсатында:
- вокзалдар мен әуежайларда кедергісіз орта құру;
- теміржол құрамдарын мүгедектерге қолжетімді вагондармен жабдықтау;
- көлік қызметкерлерін мүгедектермен қарым-қатынас жасау дағдыларына және оларға қызмет көрсетуге, оның ішінде ымдау тіліне үйрету;
- әуежайларда, теміржол вокзалдарында, әлеуметтік-мәдени объектілерде, сонымен қатар алаңдарда, даңғылдарда, көшелерде, орамдарда өзге көлік құралдарын қоюға болмайтын, мүгедектердің арнайы автокөліктерін қоюға арналған тегін тұрақ орындарын бөлу және т.б. нормалар қарастырылған.
Сонымен қатар, Әкімшілік құқық бұзушылық туралы Кодекске сәйкес мүгедектердің әлеуметтік және көлік инфрақұрылымы объектілеріне қол жеткізуін қамтамасыз етпеу түрінде жасалған бұзушылық –
лауазымды адамдарға – 50 айлық есептік көрсеткіш (АЕК),
шағын кәсіпкерлік субъектілеріне – 120 АЕК,
орта кәсіпкерлік субъектілеріне – 200 АЕК,
ірі кәсіпкерлік субъектілеріне 400 АЕК мөлшерінде айыппұл салуға әкеп соғады.

Владимир
возраст: 54
г. Актау
02.03.2016 00:01
Уважаемый министр соц.защиты! К Вам обращается житель Мангистауской области, г.Актау, Бабченко Александр ВЛадимирович. 10.09.1961г. рождения. С вопросом:
По поводу выработанного стажа во вредных условиях труда по 2 списку. Прошу Вас разъяснить, откуда был взял стаж более 25 лет-общий на 01.01.1998 (почему не 15, 20, 30, 40 лет), и почему не поднимается Вами вопрос в правительстве о тех жителях нашего гос-ва, которые отработали во вредных условиях труда свыше 12,5 лет на одном месте до развала производства. Если взять именно мой стаж в химической промышленности (учеба в ГПТУ-3 года, армия-2 года, которые вошли в общий стаж и выработанно 16 лет по 2 списку. Общее получается около 21 года на одном месте работы. Я в нашем городе не один такой и поэтому мы считаем, что отработав во вредных условиях труда, мы просто забыты или даже заброшенны нашим государством. По принятому закону о льготных списках получается, что работники, начавшие трудовую деятельность до 1972 года (включая 1972) попали в эти списки, отработав положенный срок по спискам. Есть рабочии и их не мало, которые отработали по 12,5 лет по 2 списку и ушли в другую отрасль, а мы отработали с начала трудовой деятельности до развала и никому не нужны.
В России мои сверстники работавшие со мной на заводе оформляются по 2 списку. Я понимаю, что Россия это другое гос-во, у них нет по закону этой даты (01.01.1998).
Убедительная просьба, ответить на поставленные мною вопросы-разъяснить. Если Вы, министр, поставите этот вопрос в правительстве, то мы думаем, что он будет решаем.
Ответ: Уважаемый Владимир!
В связи с переходом к накопительной пенсионной системе льготные пенсии, в том числе работавшим по Списку №2, с 1998 года были упразднены.
Вместе с тем, с 1 января 2008 года по списку № 2 введены государственные специальные пособия, правом на назначение которых имеют граждане, имевшие по состоянию на 1 января 1998 года стаж работы по Списку №2 производств, работ, профессий, должностей и показателей с вредными и тяжелыми условиями труда:
мужчины – по достижении 58 лет и при стаже работы не менее 25 лет, из них не менее 12 лет 6 месяцев на указанных работах, женщины – по достижении 53 лет и при стаже работы не менее 20 лет, из них не менее 10 лет на указанных работах.
Для назначения пособия, так же как и для солидарной пенсии, учитывается трудовой стаж только до 1 января 1998 года, так как за стаж после этой даты предусмотрены пенсионные выплаты из накопительной пенсионной системе за счет сформированных в едином накопительном пенсионном фонде пенсионных накоплений.
В связи с вышеизложенным, лица не имеющие по состоянию на 01.01.1998 года трудового стажа 25 лет правом на назначение указанных пособий не располагают.
Кроме того, с 1 января 2014 года в целях социальной защиты работников, занятых на работах с особыми условиями труда, в дополнение к обязательным пенсионным взносам, введены 5% обязательные профессиональные пенсионные взносы за счет средств работодателей.
Таким образом, при наличии стажа работы не менее пяти лет на работах с вредными (особо вредными) условиями труда и достаточности пенсионных накоплений для обеспечения выплаты не ниже размера минимальной пенсии работники имеют право в 50 лет заключить договор пенсионного аннуитета со страховой организацией.

Айжан
возраст: 57
г. Қостанай
01.03.2016 23:54
Сәлеметсіз бе?
Біз Монғолиядан еліміз Тәуелсіздігін алған жылы-ақ ең алғашқы лекте өз атамекенімізге көшіп келдік. Содан бері 25жыл өз Отанымызда қызмет істеп келеміз. Алдымыз зейнеткерлік жасқа келіп,еңбегінің "зейнетін" көруде. 2014 жылғы қазан айынан бастап зейнеткерлікке шыққандар екі елдің арасындағы келісімшарт бұзылған деген желеумен қазіргі Қазақстандағы күнкөріс деңгейінен төмен зейнетақы алуда. 8000-17000 теңге. Біз Қазақстан азаматымыэ. Сонда еліміз азаматтарының ең төмен мөлшердегі зейнетақысына да жетпегендігі ме? Монғолиядағы еңбек өтілі есептелмеді дегенде өз елімізде істеген 25 жылымыз неге есептелмейді? Басқа шетелден келген қандастарымызда сол елде жасаған еңбек өтілдері есептеліп, қазіргі Қазақстан азаматтарымен бірдей зейнетақы алады. Сонда біздерді неге басқаша қарайды? Бұл зейнетақымен қазіргі инфлияциялық нарық кезінде қалай күн көруге болады? Осы сұрақтарымызға толық әрі нақты жауап беруіңізді өтінемін.
Ответ: Құрметті Айжан!
Қолданыстағы зейнетақылық заңнамаға сәйкес зейнетақымен қамсыздандырылуға Қазақстан Республикасының азаматтарымен қатар, Қазақстан Республикасының аумағында тұрақты тұратын шетелдіктер мен азаматтығы жоқ адамдардың да құқығы бар.
Қазақстан Республикасында зейнетақымен қамсыздандырудың үшдеңгейлі жүйесі жүзеге асырылады, оның шеңберінде:
- еңбек өтіліне және бұрын алынған табысына қарамастан барлық санаттағы азаматтарға төленетін мемлекеттік базалық зейнетақы төлемі тағайындалады (11 965 теңгені құрайды).
- зейнеткерлікке шығар алдында алынған орташа айлық табыстың шамасына тәуелді және 1998 жылғы 1 қаңтардағы жағдай бойынша еңбек өтіліне байланысты бюджеттен төленетін мемлекеттік ынтымақты зейнетақы төлемі тағайындалады.
- бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қорынан зейнетақы жарналары есебінен қалыптасқан зейнетақы төлемдерін алуға құқығы бар.
Ынтымақты зейнетақы жүйесінің аяқталуына байланысты 1998 жылғы 1 қаңтардан кейінгі еңбек өтілі үшін бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қорында қалыптасқан зейнетақы жарналарының есебінен жинақтаушы зейнетақы тағайындалады.
Мұндай тәсіл Монғолиядан көшіп келген азаматтарға да қолданылады.
Бұл ретте, егер зейнетақы төлемін тағайындау үшін жүгінген азаматтардың Қазақстан Республикасында еңбек өтілі болмаса, заңнамада белгіленген зейнеткерлік жасқа толған кезде (ер адамдар үшін – 63 жас, әйелдер үшін – 58 жас) мемлекеттік базалық зейнетақы төлемін алуға құқығы бар екенін мәлімдейміз.

Ольга
возраст: 54
г. Алматы
01.03.2016 23:52
Доброго времени! У меня 3 вопроса :
1) В гТалды-Курган Алматинской области, граждане 1938 г.р получают пособие как "дети войны ", а вот в г. Есик Алматинской области -не получают, т.е в областном центре граждане имеют больше полномочий?
2) Мне 54 года, в настоящее время без работы. Работадатели стараются принимать на работу молодых сотрудников.
Правительству нужно проработать этот вопрос. О возможности снятия частично или полностью пенсионных накоплений.
Мои пенсионные отчисления, которые перечислялись с 1998 года, подверглись инфляции почти на 50% . И мне сейчас нужны деньги ,для открытия какого-то дела , а не когда выйду на пенсию, через 6 лет.
Ответ: Добрый день!
В Казахстане создана накопительная пенсионная система, основанная на личной ответственности трудоспособных граждан за свое пенсионное обеспечение в старости, за счет уплаты 10% обязательных пенсионных взносов (ОПВ) в Единый накопительный пенсионный фонд (ЕНПФ), предназначенные для пенсионного обеспечения в старости.
Изъятие пенсионных накоплений на другие цели, кроме пенсионного обеспечения, действующим законодательством не предусмотрено.
В соответствии с действующим пенсионным законодательством, право на пенсионные выплаты за счет ОПВ из ЕНПФ имеют:
1) при достижении пенсионного возраста мужчины - 63 года, женщины - 58 лет;
2) при достаточности пенсионных накоплений для обеспечения выплаты не ниже размера минимальной пенсии, женщины по достижении 50 лет, имеют право на заключение договора пенсионного аннуитета за счет пенсионных накоплений в ЕНПФ;
3) инвалиды первой и второй групп, если инвалидность установлена бессрочно;
4) выехавшие граждане на постоянное место жительства за пределы Республики Казахстан, при условии смены гражданства.
Таким образом, за выплатой пенсионных накоплений в ЕНПФ граждане вправе обратиться при наступлении одного из вышеуказанных условий.
В целях обеспечения занятостью, государством принимаются активные меры содействия занятости, в том числе лиц предпенсионного возраста.
В рамках реализуемой государством Дорожной карты занятости 2020 женщины отнесены к целевым группам населения, имеющим приоритетное право на содействие в трудоустройстве и иные формы социальной поддержки.
В частности, отдельно для лиц, потерявших работу в возрасте от 55 до
64 лет предусмотрена целевая программа профессионального обучения
с последующим трудоустройством.
Так в целях защиты работников предпенсионного возраста в Трудовом кодексе установлено, что не допускается расторжение трудового договора
с работниками, которым осталось менее двух лет до достижения пенсионного возраста, установленного Законом Республики Казахстан «О пенсионном обеспечении в Республике Казахстан».
Для получения полной информации Вам необходимо обратиться в центр занятости населения по месту жительства.

Токмамбетова Айгу
возраст: 41
г. Актау
01.03.2016 23:48
Саламатсызба! Имееют ли право Руководители, Финансовые директоры или бухгалтеры препятствовать перечислению страховых взносов, путем удержания из заработной платы по собственному желанию, на основании письменного заявления самого физ. лица, по договорам накопительного страхования жизни?
Ответ: Уважаемая Айгуль! Действующим законодательством не предусмотрено обязанность работодателя по осуществлению удержаний из заработной платы работника, за исключением удержаний и перечислений обязательных пенсионных взносах, по решению суда, а также для погашения задолженности перед работодателем с письменным уведомлением работника, в случаях предусмотренных статьей 115 Трудового кодекса Республики Казахстан. В соответствии с пунктом 2 статьи 6 Закона Республики Казахстан «О страховой деятельности» к отрасли «страхование жизни» относится аннуитетное страхование, включающее все виды накопительного страхования, которое является добровольной формой страхования. Учитывая вышеизложенное полагаем возможным, по обоюдному согласию сторон, осуществлять работодателем удержание и перечисление страховщику из заработной платы работников страховую премию по договорам накопительного страхования жизни. При этом удержании из заработной платы по нескольким исполнительным листам, а также в случаях, предусмотренных законами Республики Казахстан и статьей 115 Трудового кодекса, не может превышать пятьдесят процентов причитающейся работнику заработной платы.
Тема вопроса: Прочие темы

Наталья
возраст: 34
г. Костанай
01.03.2016 23:31
Добрый день!Меня интересует как кто распределяет бесплатное детское питание Нересте? Моему ребенку с7мес.выдапи 4 пачки питания Нересте,сказали что больше неположено. Нам хватает всего на 13 дней хотя мы даем все необходимые прикормы.Положено нам в январе 7 пачек детского питания. Однако мамочки продают это питание через интернет т.к. оно им ненужно.

ирина
возраст: 72
г. алматы
01.03.2016 23:24
Добрый день! ЯТрегубова Ирина, Инвалид 2 группы ушла на пенсию с зарплатой 247 рублей в 1992 году, при расчете пенсии ошибочно были взяты 2 месяца вместо положенных для расчета 3 месяцев.Третий месяц 1 квартала 1992 года не был отработан в связи с установленной инвалидностью. Прошу устранить ошибку с тем чтобы я могла получить достойную 33летнему стажу пенсию. По утверждению экс-министра труда и соц защиты Абдыкаликовой. Г , инвалидам имеющим непрерывный трудовой стаж более 30лет предусмотрена доплата к пенсии 7000 тг ( по второму уровню) как мне получить эту доплату? Заране Вас благодарю!
Ответ: Уважаемая Ирина!
При достижении пенсионного возраста инвалиды могут перейти на пенсионные выплаты по возрасту в соответствии с законодательством Республики Казахстан о пенсионном обеспечении.
При этом, если назначенная пенсия окажется меньше, чем размер пособия по инвалидности, то к пенсии устанавливается доплата до размера месячного пособия по инвалидности. Касательно правильности расчета пенсии Вам необходимо обратиться в территориальный департамент Комитета труда, социальной защиты и миграции, где по материалам Вашего пенсионного дела Вам дадут квалифицированное разъяснение.

Людмила
возраст: 75
г. Алматы
01.03.2016 22:28
Произошло резкое занижение пенсионных выплат т.к. 1990-1996 годы оказались годами повышенной инфляции.
Пожилые люди,которые вышли на пенсию в 90-е годы обделены буквально всем: от размеров пенсий до крохотных социальных выплат. Трудовой вклад пенсионеров этого периода обезличен.
Вносим предложения по совершенствованию Пенсионного законодательства Республики Казахстан.
1. Соглашение от 13 марта 1992 года " О гарантиях прав граждан государств- участников Содружества Независимых Государств в области пенсионного обеспечения" идет в разрез с пенсионным законодательством РК.
В пенсионный закон РК не внесены изменения с учетом ст.6 п.3. вышеуказанного Соглашения-"Исчисление пенсии производится из заработка(дохода)за периоды работы,которые засчитываются в трудовой стаж".Приобретенный до момента вступления в силу Соглашения стаж считается наработанным в советский период и засчитывается всеми странами СНГ. Следовательно,надо учитывать и заработную плату,как сделали наши соседи- братья СНГ. Вот почему гражданам, прибывшим из стран СНГ назначают минимальную пенсию,всвязи с тем,что не могут предоставить справку о заработной плате с 1 января 1995 года.
2.Статью 15 п.3 Пенсионного законодательства откорректировать и сделать со следующим содержанием: " Исчисление размера пенсионных выплат из Центра осуществлять,исходя из среднемесячного дохода за любые 3 года подряд независимо от перерывов в работе."
3.Соотношение между максимальной и минимальной пенсиями все больше усугубляется тем,что в очередной момент повышения пенсии принимается % надбавки одинаковый ко всем категориям пенсионных выплат. В непростой кризисный период цены на все растут непомерно,поэтому и % надбавок к пенсиям должен быть различным:например-
15%- для маленьких пенсий
10%- для средних пенсий
5%- для максимальных пенсий

С глубоким уважением: мы- пенсионеры , заслужившие право на достойную
жизнь.
Ответ: Уважаемая Людмила!
Пенсионное законодательство Республики Казахстан основано на принципах международного права и осуществляется с учетом международных договоров.
В отношении прибывших на территорию Республики Казахстан граждан государств-участников Соглашения о гарантиях прав граждан государств – участников Содружества Независимых Государств в области пенсионного обеспечения (далее - Соглашение), подписанного в Москве 13 марта 1992 года, при исчислении пенсионных выплат руководствуются данным Соглашением.
Принимается во внимание трудовой стаж, приобретенный на территории любого из этих государств, а также на территории бывшего СССР, но с особенностями законодательства Республики Казахстан.
Согласно пункту 1 Соглашения пенсионное обеспечение граждан государств-участников Соглашения и членов их семей осуществляется по законодательству государства, на территории которого они проживают.
В соответствии с законодательством Республики Казахстан исчисление размера пенсионных выплат осуществляется исходя из среднемесячного дохода за любые три года подряд независимо от перерывов в работе с 1 января 1995 года, при этом размер среднемесячного дохода за период с 1 января 1998 года устанавливается соответственно доходу, с которого осуществлялись обязательные пенсионные взносы в единый накопительный пенсионный фонд.
Касательно индексации пенсионных выплат
В соответствии с пунктом 3 статьи 4 Закона Республики Казахстан от 21.06.2013 г. «О пенсионном обеспечении в Республике Казахстан», повышение размеров пенсионных выплат осуществляется ежегодно в порядке, определяемом Правительством Республики Казахстан. При этом для всех получателей пенсий применяется единый порядок повышения, так как Закон основан на принципах предоставления гражданам равного права на пенсионное обеспечение.
К сожалению, применение разного механизма повышения пенсий (более высокие размеры пенсий повышать на меньший процент, а низкие размеры пенсий - на больший процент) приведет к «уравниловке» в размерах пенсий и к нарушению принципа социальной справедливости в отношении получателей пенсий, имевших при назначении пенсии большой стаж и высокий доход, так как пенсия является замещением дохода фактически полученного конкретным лицом в предпенсионный период.

Роман Бережнов
возраст: 37
г. Алматы
01.03.2016 22:24
Уважаемая Тамара Касымовна! В данный момент я нахожусь на лечении в БСНП г.Алматы после аварии. Хочу выразить благодарность Заведующему отделением травматологии Семёнову Владимиру Геральдовичу и хирургу Дауржан Айбеку, а также всему медицинскому персоналу отделения за высокий профессионализм, внимательность и чуткое отношение к пациентам. С Уважением Роман Бережнов.
Ответ: Благодарим Вас за высокую оценку деятельности наших коллег!

джамиля
возраст: 67
г. Тараз
01.03.2016 22:21
здраствуйте я Алпысбаева Джамиля вышла 2007 г вышла на пенсию , положена компенсация компенсация по выходу на пенсию,заявление подавала но компенсацию не получала , хотя многие мои знакомые получили положеное ,
Ответ: Уважаемая Джамиля!
Государственная гарантия назначается вкладчикам (получателям),
у которых сумма пенсионных накоплений в едином накопительном пенсионном фонде (ЕНПФ) меньше суммы фактически внесенных обязательных пенсионных взносов (ОПВ), обязательных профессиональных пенсионных взносов (ОППВ) с учетом уровня инфляции, и рассчитывается как разница между этими суммами (далее - разница).
Разница выплачивается вкладчику из республиканского бюджета:
- при достижении пенсионного возраста (мужчины – 63 года, женщины – 58 лет);
- при наступлении инвалидности первой или второй группы, если инвалидность установлена бессрочно;
- при достижении пенсионного возраста (58/63), заключившим договор пенсионного аннуитета и имеющим пенсионные накопления в ЕНПФ,
за период с момента заключения договора пенсионного аннуитета со страховой организацией до достижения пенсионного возраста.
В случае если сумма пенсионных накоплений в ЕНПФ будет больше или равна сумме фактически внесенных ОПВ, ОППВ с учетом уровня инфляции, то выплата разницы не производится.
Сортировка по: дате | рейтингу
списком облаком

Все темы